QUÉ VULL SER DE MAJOR , AQUÍ EM VULL SEMBLAR?
OBJECTIU GENERAL
Conèixer els referents que té l’alumnat.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
Representar pictòricament a la persona referent
Valorar el gènere dels referents.
Extraure conclusions sobre els diferents referents que té l’alumnat.
Investigar referents dels dos gèneres de les diferents professions.
DESENVOLUPAMENT
3r Primària
Cada xiquet i xiqueta dibuixarà el seu referent a un full o la professió que li agradaria
ser de major.
Després explicarà a la resta perquè vol ser o semblar-se al seu referent.
Fem anàlisi de les diferents professions o referents, si hi ha alguna majoritària ,
el gènere i obrim debat.
Fem el rosco de les professions. Fulls fotocopiats.
4t primària
El 7 M donarem el full per fer a a casa amb la família l'arbre genealògic de les professions.
Els donem un paper on han de posar el que els agradaria ser de major i perquè. Després ho comenten amb els companys/es i a la part del darrere del paper han de pensar que els agradaria ser si el seu gènere canviara. Observem si hi ha alumnat que canvia la professió si canvia el gènere i preguntem els motius. Fem reflexió i debat de les conclusions de l'activitat i per últim posem el vídeo.
Traem els arbres genealògics que han treballat a a casa i observem les professions de la família en perspectiva de gènere, a què s'han dedicat les dones de la família i els homes.
Obrim debat sobre les conclusions, professions històricament feminitzades o masculinitzades, remunerades, etc.
Per concloure, farem la reflexió si pensen que cobren el mateix salari els homes i les dones per realitzar la mateixa tasca.
Exemple:
Alexia Putellas i Lionel Messi. (bretxa salarial)
https://www.90min.com/es/posts/messi-y-putellas-el-balon-de-oro-y-una-leve-diferencia-economica
Posem per concloure el vídeo
Xicoteta entrevista a les dondes convidades per a la lectura del manifest 8M.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada