divendres, 18 de febrer del 2022

ACTIVITATS 8M

 

QUÉ VULL SER DE MAJOR , AQUÍ EM VULL SEMBLAR?


OBJECTIU GENERAL

Conèixer els referents que té l’alumnat.


OBJECTIUS ESPECÍFICS

  • Representar pictòricament a la persona referent

  • Valorar el gènere dels referents.

  • Extraure conclusions sobre els diferents referents que té l’alumnat.

  • Investigar referents dels dos gèneres de les diferents professions.


DESENVOLUPAMENT


3r Primària 

 

Cada xiquet i xiqueta dibuixarà el seu referent a un full o la professió que li agradaria

ser de major.

Després explicarà a la resta perquè vol ser o semblar-se al seu referent. 

Fem anàlisi de les diferents professions o referents, si hi ha alguna majoritària , 

el gènere i obrim debat.


Fem el rosco de les professions. Fulls fotocopiats.


4t primària

El 7 M donarem el full per fer a a casa amb la família l'arbre genealògic de les professions.

 


Els donem un paper on han de posar el que els agradaria ser de major i perquè. Després ho comenten amb els companys/es i a la part del darrere del paper han de pensar que els agradaria ser si el seu gènere canviara. Observem si hi ha alumnat que canvia la professió si canvia el gènere i preguntem els motius. Fem reflexió i debat de les conclusions de l'activitat i per últim posem el vídeo.

Traem els arbres genealògics que han treballat a a casa i observem les professions de la família en perspectiva de gènere, a què s'han dedicat les dones de la família i els homes.

Obrim debat sobre les conclusions, professions històricament feminitzades o masculinitzades, remunerades, etc.

Per concloure, farem la reflexió si pensen que cobren el mateix salari els homes i les dones per realitzar la mateixa tasca.

Exemple:

Alexia Putellas i Lionel Messi. (bretxa salarial)

https://www.90min.com/es/posts/messi-y-putellas-el-balon-de-oro-y-una-leve-diferencia-economica

Posem per concloure el vídeo

Xicoteta entrevista a les dondes convidades per a la lectura del manifest 8M.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada